پرداخت اقساط حق بیمه ازطریق تلفن همراه

تهران-عضو هیات مدیره ومعاون طرح و برنامه بیمه ایران ازبرقراری امکان پرداخت اقساط حق بیمه بیمه نامه ازطریق تلفن همراه، درادامه ایجاد خدمات الکترونیکی و افزایش میزان رضایتمندی بیمه گذاران دراین مجموعه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران،اکبر افتخاری درباره استفاده ازخدمات تلفن همراه درپرداخت اقساط حق بیمه و مزیت های آن، اظهارداشت:دراین طرح که تلفیقی از سیستم دریافت و پرداخت الکترونیک و تلفن های همراه است از بستر ussd که کاربری ساده ای دارد استفاده شده وبیمه گذاران به راحتی قادر به پرداخت اقساط حق بیمه خود خواهند بود.
وی افزود:بیمه ایران ازامن ترین سیستم های مخابراتی دراین طرح استفاده کرده است که از دیگر مزیت های آن می توان به سرعت بالادرارائه خدمات،عدم وابستگی به نرم افزارهای موبایل و دسترسی آسان آن اشاره کرد.
عضو هیات مدیره بیمه ایران درپاسخ به این سووال که استفاده کنندگان از این سیستم آیا نیاز به نصب نرم افزار برروی گوشی های خود دارند نیزتصریح کرد:برای بهره مندی از این سیستم نیازی به نصب نرم افزار برروی گوشی های تلفن همراه نیست برهمین اساس تمامی دارندگان گوشی های تلفن همراه از پیشرفته تا معمولی می توانند از این سیستم بهره مند شوند.
افتخاری درپاسخ به سووال دیگری مبنی براینکه استفاده کنندگان از این سیستم باید هزینه ای به شرکت مخابرات پرداخت کنند نیز عنوان کرد: هیچ هزینه ای بابت استفاده از این خدمات از بیمه گذاران دریافت نمی شود و این خدمات به صورت رایگان توسط بیمه ایران دراختیار کاربران قرار می گیرد.
وی درباره چگونگی پرداخت اقساط حق بیمه دراین سیستم اظهارداشت:‌بیمه گذار دراین طرح پس از وارد کردن کد#9668*770*پیامی را تحت عنوان اینکه کدام یک از اقساط بیمه ای خود را می خواهید پرداخت کنید، را دریافت می کند.
معاون طرح و برنامه بیمه ایران ادامه داد:‌کاربر درادامه با انتخاب گزینه مورد نظر،مراحل بعدی پرداخت اقساط حق بیمه خود شامل واردکردن شماره شناسه، شماره کارت و رمز دوم را انجام داده و حق بیمه خود را درکمترین زمان ممکن با استفاده از حساب بانکی خود پرداخت می کند.
افتخاری تصریح کرد:‌دراین طرح نیز همانند سایر طرح های الکترونیک بیمه ایران کاربران از مراجعه حضوری به شعب بانک، دستگاه های ATM و استفاده از اینترنت بی نیاز شده و اقساط و تعهدات خود را باسرعت وآرامش خاطربیشترو با کمترین هزینه پرداخت خواهند کرد.
وی درپاسخ به این سووال که آیا کاربران می تواننداز تلفن های ثابت نیز دراین طرح استفاده کنند گفت:‌ درحال حاضر بستر این طرح فراهم نشده است اما با توجه به فراگیری تلفن های همراه درایران به نظر می رسد کاربران می توانند به راحتی عملیات پرداخت اقساط خود را انجام دهند و می توان مدعی شد این طرح از هم اکنون همگانی شده است.
معاون طرح و برنامه بیمه ایران درپاسخ به سووال دیگری مبنی براینکه بیمه گذاران چگونه می توانند از پرداخت های اقساط حق بیمه وآخرین وضعیت صورتحساب بیمه نامه های خود مطلع شوند نیز اظهارداشت:‌ پس از برداشت مبلغ هرقسط از شماره حساب وارد شده به این سیستم،پیامی مبنی برتاییدیه پرداخت حق بیمه به بیمه گذار داده می شود و مبلغ قسط به طوراتوماتیک به حساب وی منظور می گردد.
وی اضافه کرد:‌ این درحالی است که بیمه گذاران برای اطلاع از آخرین وضعیت صورتحساب اقساط حق بیمه خود، باید اطلاعات پروفایل و سطح دسترسی شان را از شعب بیمه ایران درسراسر کشور دریافت و به وب سایت این مجموعه مراجعه نمایند و ازآن اطلاع پیدا کنند.

منبع خبر : روابط عمومی بیمه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *